#TAG: BACK ON TRACK

Ik heb deze tag gevonden op RunningLau.nl, de back on track tag! Die vond ik te leuk om te laten liggen, zeker nu het nieuwe schooljaar / sportseizoen is begonnen, dus ik heb ‘m ingevuld 🙂

#TAG

1. Ben je deze zomer waar je vorige zomer hoopte te zijn? Hoe kijk je hier op terug?

Niet helemaal, ondanks dat ik wederom (ruim) 10 kilo lichter ben dan vorig jaar, hoopte ik al op mijn streefgewicht van 72 kilo te zitten. Nu komt dat 100% door mijzelf en de motivatie die soms ver te zoeken was om te gaan sporten of om verantwoord te blijven eten. Maar hoe dan ook ben ik weer verder dan vorig jaar, dus in zoverre ben ik wel trots op mijzelf.

2. Heeft deze vakantie je weer een stapje terug of juist verder gebracht?

Eigenlijk geen van beiden. Ik sta nog steeds waar ik was, dus ik heb een maintain aan calorieën weten te doen. Jammer dat ik nu weer minder moet gaan eten.. (en meer sporten natuurlijk).

3. Wat is je grootste valkuil? En hoe ga je deze de eerstvolgende keer aanpakken?

Eten! En dan vooral veel te veel eten… Toch maar weer minder kopen, dan kan ik ook minder eten 😉 Sporten is daarnaast ook een klein probleem, vooral de motivatie om te gaan fitnessen, alleen hoe ik daar de motivatie voor moet vinden weet ik nog niet.

4. Meer de focus op hardlopen, krachttraining of een andere sport?

Meer focus op judo! En krachttraining. Door de opleiding die ik dit jaar ga doen komt er heel veel focus op het judo te liggen, of ik nu wil of niet. Ik moet een strak weekschema gaan maken met wat ik wanneer doe, dus plannen! Wat betekent dat er minder tijd komt voor leuke, sociale dingen en minder vrije tijd. Ik zal vooral veel voor mijn opleiding moeten doen.

5. Hoe zien je nieuwe trainingsdagen eruit?

De krachttraining zal 2 à 3 keer per week gaan plaatsvinden, op maandag en vrijdag. De dinsdag en donderdag zijn avonden waarop ik zelf judo train en les geef. Op de woensdagavond zal ik stagelopen voor m’n judoleraar opleiding. Op zaterdagochtend geef ik nog één uurtje judoles en zondag is wisselend een lesdag of rustdag.

Dat ziet er dan als volgt uit:

Maandag Fitness – krachttraining
Dinsdag Lesgeven / trainen judo
Woensdag Stage judo
Donderdag Lesgeven / trainen judo
Vrijdag Fitness – krachttraining
Zaterdag Ochtend: lesgeven judo
Zondag Afwisselend rustdag of lesdag
6. Staan er wedstrijden op de planning? Zo ja, welke?

Nee, helemaal niets. Wel examens! Eerst het zwarte band examen van Coen in november, daarna mijn PVB (proeve van bekwaamheid) van de opleiding in juni 2016 en daarna (als het meezit) in juli of november 2016 mijn examen voor de tweede zwarte band.

7. Wie is je voorbeeld/ wie inspireert je op het moment?

Pfoe, ik heb diverse inspiratiebronnen, zowel op Instagram als op YouTube. Ik heb hier een klein lijstje:

8. Wat staat er bovenaan je wishlist?

Een nieuwe telefoon! Ik weet alleen nog niet welke of hoe groot deze mag zijn. Ik heb nu een Sony Xperia V met 4,3 inch scherm, wat ik nu toch redelijk klein begin te vinden (zeker nu iedereen om mij heen grotere toestellen heeft…). Maar ga ik voor een 4,6 inch Xperia Z3 Compact of voor de Xperia Z3+ die 5,2 inch groot is (wat dus niet in je broekzak past..). Ik ben er nog niet over uit.

9. Iets dat je al hebt bereikt of gedaan waar je trots op bent?

Het feit dat ik mijn levensstijl zó ontzettend heb omgegooid is al reden genoeg om trots te zijn. Toch ben ik er nog niet en kan er nog genoeg worden verbeterd. Ook het feit dat ik weer ben gaan lesgeven na een giga tegenvaller op de pabo en dat ik daarmee mijn passie voor lesgeven in judo terug heb gevonden.

10. Wat hoop je vóór eind 2015 nog te bereiken?

In elk geval mijn streefgewicht van 72 kilo, gelukkig heb ik nog ruim 3 maanden, alles wat er extra af gaat is mooi meegenomen. En dan wil ik natuurlijk alleen vet kwijtraken en spieren opbouwen 🙂

Vertel me, wat denk jij?